logo

poligon

Kontakt

Kontakt

Mimo znaczącej liczby badań poświęconych zaburzeniom ze spektrum autyzmu oraz rosnącej liczby publikacji, programów telewizyjnych i filmów, zaburzenie to wciąż wzbudza wiele kontrowersji. Dotyczą one zarówno samej diagnozy, częstości występowania, jak i etiologii oraz terapii. Względem każdego z tych zagadnień można znaleźć informacje, które mają charakter naukowy oraz takie, które wydają się być całkowicie pseudonaukowe. W jaki sposób znaleźć prawdziwe informacje? Gdzie szukać pomocy? Na czym polega terapia zaburzeń ze spektrum autyzmu? Na te pytania odpowiedziała dr Anna Ziółkowska z poznańskiego wydziału Uniwersytetu SWPS.

 

Celem wykładu było przedstawienie wskaźników pseudonauki, które mogą okazać się pomocne w odróżnianiu doniesień badań naukowych od pseudonaukowych koncepcji na temat natury oraz terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu. Niestety, jeśli chodzi o terapię zaburzeń rozwoju, to często do pracy z dziećmi wykorzystywane są niesprawdzone lub wręcz szarlatańskie techniki. Według danych prezentowanych przez Centrum Kontroli i Prewencji Chorób (CDC) w USA, 1 na 68 dzieci cierpi na zaburzenia ze spektrum autyzmu. Choć istnieje wiele metod terapii dzieci z autyzmem, to terapia behawioralna dostarcza najskuteczniejszych z nich, czego dowiodły wyniki setek badań. Dr Ziółkowska omówiła przykłady rzetelnych terapii i pseudonaukowych, niebezpiecznych informacji.

Formularz kontaktowy

Kanały

artykuły,

dyskusje,

ciekawe linki

Newsletter

bądź z nami

w kontakcie

zobacz też